Węglowodany w zdrowej diecie

Węglowodany dodają nam energii do działania, a ich niedobory sprawiają, że nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Jakie węglowodany będą dla nas najlepsze? Jakie ich źródła powinniśmy uwzględnić w swej diecie?
Dlaczego węglowodany są tak ważne? Wyjaśnienie jest proste. Z węglowodanów w naszym organizmie powstaje glukoza, dzięki której nasz organizm otrzymuje bezcenne wsparcie. Brak glukozy to mniej energii, a także problemy z pamięcią oraz koncentracją.

Węglowodany mają też istotny wpływ na nasz nastrój, dlatego też warto sięgać po te produkty, w których znajdują się węglowodany złożone. Rośliny strączkowe, pełne ziarna zbóż – oto cenne składniki zdrowej diety. Produkty te stanowią świetne źródło węglowodanów złożonych, które w naszym organizmie rozkładają się powoli, dzięki czemu unikamy problemów typowych w przypadku węglowodanów prostych, pochodzących z cukru czy białego makaronu. W ich przypadku typowym zjawiskiem jest szybki rozkład na glukozę oraz na cukry proste, co ma swe przykre konsekwencje – nagłe spadki energii, uczucie zmęczenia oraz napady głodu, co nie sprzyja ani zdrowiu, ani sylwetce.

Zdrowa dieta powinna zatem stawiać na węglowodany złożone, znajdujące się w wielu produktach spożywczych. Dobrymi ich źródłami są produkty z pełnych ziaren zbóż, kasza gryczana oraz brązowy ryż. Wartościowe węglowodany można też znaleźć w nasionach roślin strączkowych, takich jak ciecierzyca, fasola oraz soczewica. A co z warzywami? I tu nie brak takich produktów, które dostarczą nam sporej ilości węglowodanów. Marchew, pasternak, rzepa – oto wybrane dary natury, których obecność warto uwzględnić w swym menu.

1 like
Kolejny post: Co warto mieć w swojej szafce – produkty, które warto zawsze mieć
O mnie

Cześć, nazywam się Justyna Wachowska i jestem autorką tego bloga. Wszystko co znajdziecie tutaj to teksty mojego autorstwa. Poruszam tematy związane z lifestyle, dietą, zdrowym odżywianiem. Dowiedz się więcej

Moje publikacje
Działy
Lubiane przez Was